Język pokolenia Y
Język pokolenia Y

Gdy do gabinetu wchodzi klientka 30+, mamy do czynienia z pierwszą generacją tzw. millenialsów. Tak zróżnicowanej grupy, jak osoby urodzone w latach 1980–1989, świat jeszcze nie widział. 

 

Możemy wykorzystać potencjał, jaki drzemie w tej różnorodności, i wyjść naprzeciw wymaganiom „igreków”, wzmacniając jednocześnie nasz biznes beauty.

Duże zróżnicowanie pokolenia Y to dużo nowych możliwości, tylko trzeba umieć je wykorzystać. Wyjść poza utarte schematy, uważnie słuchać klientek (i klientów), zauważać ich potrzeby, nawet z wyprzedzeniem na nie reagować. Millenialsi uczą nas otwartości, kreatywności i elastyczności, bo sami są wierni tym wartościom. To, co początkowo może przyprawić nas o ból głowy, będzie źródłem największej inspiracji i sukcesu dla biznesu beauty. Wystarczy mała zmiana perspektywy. Za moment rozszyfrujemy oczekiwania i potrzeby „igreków” – dla ułatwienia skupimy się na trzech aspektach, czyli tzw. 3W: wyjątkowo, wartościowo, współcześnie. To one są najważniejsze dla dzisiejszych trzydziestolatków.

 

W jak wyjątkowo

Konsumentki z pokolenia Y z dużym entuzjazmem przyjrzą się każdej spersonalizowanej ofercie, jeśli zostanie im odpowiednio zakomunikowana. Dlatego ważne jest, aby tworząc menu zabiegowe, zadbać o więcej niż jeden wariant każdej usługi. Oznacza to, że cena będzie ustalana indywidualnie w zależności od opcji wybranych przez klientkę. Tam, gdzie to możliwe, warto pozwolić jej decydować o elementach, które składają się na dany wariant (np. wybór zapachów, konsystencji itp.). 

Trzeba też zapewnić rozwiązania dla klientek, które cenią sobie wariant premium (więcej o klientkach premium przeczytasz w artykule na stronie xx), jak i dla osób, które wolą na początek skorzystać z jednorazowej, mniej rozbudowanej usługi czy produktu, aby upewnić się, czy to właśnie z naszym gabinetem chcą się związać. 

Osoby z pokolenia Y mają znacznie lepiej rozwiniętą potrzebę dbania o siebie niż starsze o dekadę osoby z generacji X. Uważają, że wygospodarowanie czasu dla siebie jest niezbędne do zachowania równowagi psychicznej i zdrowia. Cena nie gra głównej roli pod warunkiem, że stoi za nią wysoka jakość i, co ważniejsze, spełniona obietnica.

 

To tylko fragment
Chcesz wiedzieć więcej?
Zaprenumeruj lub wykup dostępONLINE

LNE kupisz również w Empiku i salonach prasowych
SPRAWDŹ