Pobierz aplikację LNE Apple Store Logo Google Play Logo
 
Vital Injector - rewolucja w mezoterapii
Zadbaj o styl
22/10/2015

osa 1010x422

 

Pionierka „personal shoppingu” w Polsce – Monika Jurczyk wyjaśnia dlaczego dobry styl jest ważny w biznesie. Jak dobrze wyglądać w pracy w branży beauty? Dlaczego nie warto ubierać się tak jak wszyscy? Jak wzbogacić ofertę gabinetu kosmetycznego o porady wizerunkowe? Rozmawiamy z Moniką Jurczyk „OSĄ” – osobistą stylistką, gościem najbliższego Kongresu LNE.

Dlaczego warto skorzystać z usług osobistej stylistki?
Korzyści są różne – zależy, jakie kto ma potrzeby. Moi klienci najbardziej cenią sobie wygodę i oszczędność czasu, bo na zakupy z osobistą stylistką wystarczy pójść raz na pół roku. Komponujemy garderobę z rzeczy, które do siebie pasują i możemy z nich tworzyć wiele różnych zestawów. Dzięki temu poranny wybór stroju staje się łatwy i szybki. Poza tym wybieramy tylko takie rzeczy, które naprawdę dobrze leżą i fajnie wyglądają – nie obciążamy się ubraniami, które leżą niewykorzystane i tylko zabierają miejsce. Uważam, że często pozwala to też zaoszczędzić pieniądze – mamy kompletną garderobę, więc przestajemy chodzić i kupować impulsywnie, a właśnie takie zakupy są największym obciążeniem dla budżetu. Oprócz tych przyziemnych powodów są kwestie dużo głębsze. Mężczyźni, którzy do mnie przychodzą, zwykle chcą albo wyglądać lepiej w pracy, albo bardziej podobać się kobietom. Natomiast kobiety chcą po prostu czuć się piękne. Niezależnie od tego, czy jest to mama kończąca urlop macierzyński, właścicielka małej firmy czy kobieta na wysokim stanowisku w korporacji – kiedy czujemy się piękne, to lepiej nam się żyje i łatwiej mierzymy się z różnymi wyzwaniami. Oczywiście nie twierdzę, że ubrania mogą załatwić wszystko, ale mogą być dobrym początkiem zmian.

Z jakich usług najchętniej korzystają klienci?
Bardzo różnych. Oprócz klientów indywidualnych pracuję z biznesem: prowadzę szkolenia w firmach, zajmuję się wizerunkiem prezesów, ale też ich biur, żeby tworzyć spójny komunikat wizualny. Współpracuję z zarządami firm, które orientują się, że mogą konkurować nie tylko kompetencjami, ale też wizerunkiem. Jeśli chodzi o usługi indywidualne, równie popularny jak zakupy ze stylistką jest przegląd szafy – jej wspólne przejrzenie, odrzucenie części rzeczy i określenie, czego nam w garderobie brakuje. To ważny początek zmian, swoiste oczyszczenie – nie tylko z niepotrzebnych ubrań, ale też z balastu błędnych przekonań o sobie. Zastanowienie się, jacy jesteśmy i co chcemy komunikować swoim ubraniem. To podstawowe pytanie. Wyrzucenie części rzeczy robi miejsce na nowe – dosłownie i metaforycznie. Nie pracuję tylko po to, żeby ludzie ładnie wyglądali, ale po to, żeby wygląd pomagał im w życiu. Tak po prostu jest: szata zdobi człowieka. Możemy się z tym nie zgadzać, ale żyjemy w czasach, w których obrazek jest bardzo ważny. Nie każdy ma czas skupić się na odkrywaniu tego, jacy naprawdę jesteśmy. Przez pierwsze minuty rozmowy liczy się przede wszystkim to, co pokażemy ubraniem i mową ciała.

Czy podczas tych przeglądów i zakupów zdarzają się jakieś trudności, rozbieżności wizji między klientką a stylistką?
Zdarzają się niezgodności, ale zazwyczaj udaje się je przepracować. Nie jestem po to, żeby narzucić swoje zdanie. Podczas przeglądu szafy chcę poznać historię, która stoi za ubraniami, zrozumieć, skąd się wzięły. W przeciwnym razie moje propozycje będą tylko plasterkiem, zmianą na chwilę. Nie chcę pracować tak powierzchownie. Przegląd szafy ma w sobie sporo z wizyty u psychologa i oczywiście nie jest łatwy ani przyjemny. To przyznanie się do słabości, które są widoczne w ubraniach. Klientki na początku nie znoszą tej usługi. Dopiero po paru dniach odczuwają, że to było ważne, że coś im dało, zrobiło przestrzeń na nowe.

Monika Jurczyk
Właścicielka firmy Osa Osobista Stylistka, pierwsza polska personal shopperka, szefowa wszystkich szaf. Autorka książek „Bądź boska. Osobista stylistka radzi” oraz „Szefowa swojej szafy”.
Prowadzi Akademię Wizerunku. Ekspertka medialna do spraw wizerunku m.in. w Dzień Dobry TVN i Pytanie na śniadanie, a także w RMF FM i w Newsweeku.
Za całość swojej pracy otrzymała nagrodę Instytutu Wzornictwa Przemysłowego oraz Ministerstwa Gospodarki „Dobry Wzór 2010”.

Artykuł pochodzi z 102 wydania LNE.
Czytaj więcej – kup prenumeratę LNE

ZAPRENUMERUJ KOLEJNE NUMERY JUŻ TERAZ
LNE - ponad 200 stron dobrej lektury