Pobierz aplikację LNE Apple Store Logo Google Play Logo
 
Nowe sposoby promocji: Pinterest
22/01/2016
104-pinterestMedia społecznościowe to świetny sposób na budowanie relacji z klientami. Poznaj możliwości Pinteresta!

Przemyślane stosowanie rozmaitych technik promowania naszej działalności to świetny sposób docierania do klientów. W tej dziedzinie następują jednak nieustanne zmiany – nieznane jeszcze wczoraj narzędzia stają się dziś niezbędne i dają wiele możliwości informowania o swoich działaniach. To właśnie przypadek nowego serwisu społecznościowego, jakim jest Pinterest, którego nazwa powstała ze zbitki dwóch angielskich słów: „pin” (przypiąć) i „interest” (zainteresowania).
Być może ta nazwa obiła ci się już o uszy i teraz zastanawiasz się, w jaki sposób serwis może być użyteczny w pracy twojego salonu. Jakich sposobów trzeba użyć, aby optymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje to narzędzie?

Co to takiego?
Pinterest to nowoczesna, zinformatyzowana, dostępna dla niemal nieograniczonej grupy odbiorców wersja starej, dobrej tablicy korkowej, na której prezentuje się zdjęcia tego, co nas poruszyło czy zachwyciło. Użytkownik tworzy swój profil, z tematycznymi tablicami i w ten sposób informuje otoczenie o swoich zainteresowaniach. Jak łatwo sobie wyobrazić na profilu salonu kosmetycznego mogą się znaleźć tablice dotyczące relaksacji, zabiegów, produktów, propozycji stylizacji paznokci czy makijażu, ale też związane z promowaniem określonych koncepcji pielęgnacyjnych (np. ekokosmetyki). Na każdej z tych tablic umieszcza się następnie tzw. piny, czyli „przypina” zdjęcia, przenosząc je ze swoich zbiorów w komputerze czy smartfonie, a także z tablic innych użytkowników (Re-pin) lub z Internetu.
Oczywiście tablice nie mają stanowić prywatnej, niewystawionej na widok publiczny kolekcji – wręcz przeciwnie, zdjęcia umieszczone na Pintereście mają być obserwowane, dodawane do ulubionych, przesyłane dalej, przypinane do tablic innych użytkowników, komentowane, rozpowszechniane przez konta na Facebooku czy Twiterze przez osoby, które zaglądają na nasz profil.

Korzyści dla gabinetu
Przede wszystkim, konto na Pintereście umożliwia rozpowszechnianie zdjęć związanych z pracą naszego salonu wśród aktualnych i potencjalnych klientów. Klientka potencjalna, zanim do nas trafi, może w domowym zaciszu obejrzeć zdjęcia, która pozwolą jej się zorientować, czy poziom naszego salonu odpowiada jej oczekiwaniom. Aby jej pomóc w ocenie, możemy oczywiście próbować w pięknych słowach przedstawić atmosferę naszego salonu, jednak łatwiej nam będzie to uczynić dzięki dobrym zdjęciom, które przemówią do niej w bardziej bezpośredni sposób. Fotografie są też najlepszym sposobem przedstawienia naszego personelu oraz wyjątkowych efektów, jakie można uzyskać dzięki naszym zabiegom. W świecie pielęgnacji urody i wellness narzędzia wizualne zawsze były bardzo skuteczne, bo obraz działa szybko, dając impuls do działania, a analizy funkcjonowania sieci społecznościowych pokazały, że najbardziej komentowane lub przekazywane dalej publikacje to właśnie zdjęcia. Dzięki fotografiom na Pintereście nasz salon zyska w oczach klientów realny wymiar, wyda się bardziej dostępny, godny zaufania, a my łatwiej zaprezentujemy zakres naszych działań.

 

Fragment artykułu pochodzi ze 104 wydania LNE


 


Arnaud Walleton
Konsultant z zakresu sprzedaży i marketingu.
ZAPRENUMERUJ KOLEJNE NUMERY JUŻ TERAZ
LNE - ponad 200 stron dobrej lektury