Gabinet beauty na Instagramie

Czy Facebook jest już passé? Niekoniecznie, jednak coraz większą popularność, szczególnie wśród pokolenia millenialsów, zdobywa Instagram! Zobacz, jak prowadzić profil na tym portalu, by zwiększyć popularność swojego biznesu i zdobyć nowych klientów.

Czy wiedziałaś, że na Instagramie opublikowano do tej pory 16 miliardów zdjęć? Możemy przyjąć, że dziś na całym świecie użytkownicy tego portalu załadowali kolejnych 55 milionów fotek, z czego duża część to tzw. selfie. Co to oznacza w praktyce biznesowej? Dużo pieniędzy dla firm i marek, które nauczyły się w dobry sposób wykorzystywać tak dynamiczny rozwój mediów społecznościowych. Specjaliści od marketingu online szybko zorientowali się, jak wykorzystać Instagram do przyciągania uwagi użytkowników, a dzięki temu zwiększać sprzedaż i bazę klientów. Prawda jest taka, że Instagram świetnie sprawdza się jako narzędzie promocyjne, np. miejsc związanych z wakacyjnym wypoczynkiem i relaksem – spa i gabinety kosmetyczne jak najbardziej zaliczają się do tej grupy. Niezależnie od tego, czy będzie to zdjęcie nowego sprzętu zabiegowego (np. do hydroterapii), przytulnej przestrzeni do relaksu czy modnego zielonego koktajlu, a może nawet zespołu przy pracy (prezentującego najnowsze techniki masażu) – nie ma lepszego sposobu na podzielenie się takim obrazkiem niż wrzucenie go na profil na Instagramie. Tym bardziej, że według badań dziś bardziej angażują nas zdjęcia i materiały wideo niż wpisy tekstowe. Właśnie dlatego Instagram stał się tak popularny!
Dzięki łatwym w użyciu filtrom zdjęć, sprytnym narzędziom do edycji właściwie każdy, kto ma telefon, może stworzyć ciekawe i inspirujące zdjęcie. Podobnie jak Facebook i Twitter, Instagram wykorzystuje tzw. hashtagi (zaczynające się od symbolu #), aby kategoryzować zdjęcia i oznaczać je np. modnymi hasłami, a przez to ułatwiać użytkownikom ich wyszukiwanie. Dzięki temu firmy łatwiej docierają ze swoim przekazem do użytkowników, a popularne hasła wyszukiwania łatwo powiązać z usługami typu beauty.
Co jest niezwykle istotne, dziś potencjalni klienci sprawdzają nasze kanały w mediach społecznościowych, zanim umówią się na wizytę. Niezwykle ważne jest więc zadbanie o atrakcyjne treści na portalach, z których korzystają dziś miliony użytkowników. Dodatkowo branża beauty jest bardzo „wizualna” – kojarzymy ją z pięknem i relaksem. Dlatego właśnie nie ma lepszego sposobu, by podzielić się swoim poczuciem piękna i efektami pracy niż poprzez dopracowane, atrakcyjne zdjęcia. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek, które pomogą atrakcyjnie zaprezentować gabinet na Instagramie, dzięki czemu portal ten stanie się dla was przydatnym narzędziem biznesowym.

cały artykuł przeczytasz w LNE 117